تدهور الحالة الصحية لـ "سليم سحاب" ودخوله العناية المركزة بسبب "كورونا"

تابعنا على:   21:24 2021-04-12

أمد/ كشفت الفنانة مي فاروق، عن تدهور الحالة الصحية للمايسترو سليم سحاب، يوم الاثنين، هو وزوجته، بعد إصابتهما بفيروس كورونا، مناشدة الجمهور بالدعاء لهما، لحين تماثلهما للشفاء.

وكتبت مي فاروق، عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، قائلة: «أرجو منكم جميعًا الدعاء في هذه الليلة المفترجة لأبويا الروحي المايسترو سليم سحاب، وزوجته أن يتم شفاهم على خير، هم في أمس الحاجة للدعاء، هم في الرعاية المركزة دعواتكم يقوموا بالسلامة ويعدوا أزمتهم على خير».

اعتزال الغناء

وكانت الفنانة مي فاروق، أثارت جدلًا واسعًا خلال الأيام القليلة الماضية، بعدما أبدت اعتزامها اعتزال الغناء، حيث كتبت عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، قائلة: «أنا بحب الغناء أوي ويمكن كلكم عارفين من امتى بدأت، ولو النهاردة واحد بس عارف مي فاروق، فده بفضل ربنا ووقفة أهلي ورايا.. وطول عمري لا لي شلة ولا صاحبة ده ولا بتقرب من ده عشان حاجة، كل محاولاتي كنت فيها أنا، لا فلان سندني ولا علان كان له فضل عليا، بس أحب أقول لكم إني زهقت جدًا».

وتابعت: «المجال ده محتاج شِلل وصحوبيات وأنا مش في الحتة دي ومبعرفش أتقرب من حد عشان مصلحة وطول ما أنا كده مش هقدر أوصل للي أنا عايزاه، ساعة الجد أنت اللي بتسعى وكمان بتحبط وأنا مفروض قوية ومش بستسلم ببساطة».

وأضافت: «بس أنا قرفت وزهقت وقربت أكره الغناء نفسه اللي ربنا ميزني به وبفكر جديًا أبعد عنه تمامًا لأني فعلًا زهقت جدًا، ويا ريتني ما حبيت الغناء من صغري ولا كان لي فيه أصلًا».

كلمات دلالية

اخر الأخبار