آخرتها.. إنت اللى هتحاكم السيسى يا حمدين!!

تابعنا على:   11:31 2014-04-28

حمدي رزق

وكأنه لم يقل شيئا، مرشح وغِلط، حمدين وغِلط، اتزنق فى كلمتين، الشباب الثورى النورى الكلمنجى زنقه فى خانة العدالة الانتقالية، حاول «يفلفص» مدعيًا ثورية، سقط من حالق، حمدين لا يكذب، ولكنه يتجمل، بينهما شعرة، سقط من بلكونة المصداقية، سيبك من قلت ولا مقلتش، للأسف قلت وبالحرف، آخرتها.. إنت اللى هتحاكم السيسى يا حمدين، سنة سودة ومطينة بطين !!

من «بلغ فرار» يوم الاتحادية يا حمدين كان عليه أن يفر من الترشح فى الانتخابات الرئاسية، من ماطل طويلا فى التوقيع على استمارة «تمرد» أيام مرسى، لا يتنمرد علينا أيام السيسى، من جلس على الكرسى قباله مرسى رئيسًا، يحمد ربنا أنه ترشح أمام من شال مرسى رئيسًا، يبوس إيديه وش وظهر، الشعب كان كريمًا مع مرسى وجلسائه، تسامح معهم، منهم من خان وهرب.. ومنهم ينتظر منه الخيانة.

أن تضمر شرًا للسيسى يا حمدين، نفسيتك وحشة قوى يا جدع، منفسن ع الآخر، مليان ومعبعب، إياك كنت فاكر الشعب ثار من أجلك أنت، والله ولا يعرفك، الشعب هو اللى اختار، السيسى انحاز للشعب وتقدمه إلى القصر، ولم ينسق وراء تيارك الشعبى، كنت فاكر الشعب يشيل مرسى وينصبك رئيسًا، بمناسبة إيه؟!، تحالف حزبك «الكرامة» مع الإخوان، حمدين مستعد للتحالف مع الشيطان.

لكن تذكر، وحطها حلقة فى ودانك، أن من تريد محاكمته هو من أنقذك أنت وجبهة الإنقاذ من حبل المشنقة، وأنت تعرف دورك يوم «الاتحادية»، الذى نكصت عنه فى اللحظة الأخيرة خوفًا وجبنًا، والإخوان الملاعين كانوا عارفين دورك وساكتين، باعتبارك حليفا قديما !!.

حذار، لا تحك أنف الشارع يا حمدين، الناس قاعدين على الكنبة وساكتين ومستحملين رذالات حملتك، مرشح وفرحان بشبابه، ولكن تتجرأ وتقول بمحاكمة السيسى، عيب يا حمدين، بالمرة حاكم الشعب الذى ثار معاه، حاكم الـ 30 مليون، حاكم ثورة 30 يونيو، السيسى رمز 30 يونيو.. غصب عن عين التخين.

دم الإخوان الآن أصبح غير منكور، اغسل إيديك يا حمدين، طيب ودم الضابط المسفوك، ودم الجندى المذبوح، اللى بيحموك إنت واللى بيأيدوك، فعلا الدم بيحن للإخوان، يشهد عليك وعلى مواقفك الإخوانية رموز جبهة الإنقاذ وهم أحياء، يشهد على تخاذلك أمام الإخوان رموز تمرد ونفر منهم ضمن حملتك، أما شهادة خالد عبدالناصر على فراش الموت، فلها وقت آخر.. ربنا يعطيه الصحة العم سامى شرف كاتم شهادة خالد عن حمدين فى قلبه وساكت.

عن المصري اليوم

اخر الأخبار